PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Joeův nový trůn

|text: RAVI YANDE       |foto: EDGAR ARTIGA

Joe Naufahu

Bývalý novozélandský ragbyový hráč Joe Naufahu bojuje dnes na zcela jiném hřišti. Osmatřicetiletý herec představuje v šesté sérii veleúspěšného fantasy seriálu z produkce HBO Hra o trůny vůdce bojovných nomádů národu Dothraki jménem Khal Moro.

Game of Thrones Joe Naufahu představuje v šesté sérii veleúspěšného fantasy seriálu z produkce HBO Hra o trůny vůdce bojovných nomádů národu Dothraki jménem Khal Moro.


 Zmiňovaný seriál je v současnosti jedním z nejsledovanějších televizních počinů vůbec. Byl již uveden ve více než 170 zemích a dal vzniknout celosvětově rozšířenému kultu s velikou základnou obdivovatelů. Drsný a fyzicky zdatný Naufahu má v něm vlasy spletené do koňského ohonu, jezdí na hřebci, nosí lehké brnění a vede své bojovníky proti nepřátelům, přičemž se zároveň sbližuje se svojí hereckou partnerkou Emilii Clarke. Skutečnost, že byl vždy fanatikem fitness, mu pak významně pomohla v přípravě na tuto jeho životní roli.

Naufahu se narodil a vyrůstal na Novém Zélandu a jako mnoho chlapců v této části zeměkoule hrál ragby. „Vybavuji si, jak jsem jako dítě držel ragbyový míč a snil o tom, že budu hrát za národní tým. Tehdy se kolem ragby točil celý můj život,“ vzpomíná.

Naufahu měl štěstí a jeho vášeň se mu stala povoláním. Hrál za takové profesionální týmy, jako jsou Canterbury Crusaders, Leicester Tigers v Anglii a Glasgow Warriors ve Skotsku. Kromě toho reprezentoval Nový Zéland v týmech do devatenácti a jednadvaceti let. Ovšem v 26 letech mu řada zranění udělala – jak se říká – čáru přes rozpočet.

„Utrpěl jsem celou řadu těžkých poranění dolních končetin, kvůli kterým jsem ztratil větší část chrupavky v pravém koleni. V podstatě se tam třela kost o kost. Můj ošetřující lékař přišel tehdy po operaci do mého pokoje a řekl mi, že bych sice mohl hrát dále, ale ohrozil bych tak svoje zdraví a tím vlastně i svoji rodinu,“ vysvětluje Naufahu, který má dvě děti: Freddyho (6) a Evu (9). „To ovšem nepřicházelo v úvahu a tak rozhodnutí zanechat ragby pro mne nebylo zas tak těžké.“

Toto rozhodnutí mu však mělo zcela změnit život. Nastaly zlé časy, v kterých se nechtěl stýkat s lidmi a přemýšlel, co dál. „Byl jsem mnohem osamělejší. Prostě jsem nechtěl chodit ven a stýkat se s lidmi, ale zároveň jsem nechtěl přestat s tréninkem,“ objasňuje. „Naučil jsem se tedy trénovat sám a bez náčiní, protože jsem jednoduše nechtěl chodit do posilovny mezi lidi.“

Čas, který strávil sám, se nakonec ukázal být štěstím v neštěstí. Dovedlo ho to totiž k tomu, že s bratrem Renem založili školu pro osobní trenéry – Ludus Magnus School of Training v Aucklandu na Novém Zélandu (ludusmagnus.co.nz). Hlavní náplní byl, jako jinak, trénink s vahou vlastního těla.

„Pro mne byl trénink způsobem terapie a pomohl mi překonat deprese,“ vysvětluje. „Musel jsem trénovat, abych si zachoval zdravý rozum, a tentýž trénink poskytuji i mým zákazníkům ve svých lekcích,“ vysvětluje. „Ono ragbyové zranění nyní vnímám pozitivně. Bez něj bych nikdy nezačal s tímto druhem tréninku. Během onoho období intenzivního ponoření do sebe jsem se dostal také k herectví a Rene (úspěšný autor a režisér) mi svěřil malou roli v kriminální sérii, která ovšem vedla k dalším hereckým nabídkám.“

Když nemáte po ruce kettlebelly, Naufahu navrhuje: „Uchopit cokoli, co se právě nachází ve vaší blízkosti – velkou činku, malou činku, kotouče, kameny.“ Trénovat lze s čímkoliv, jen je potřeba zapojit fantazii.

 Naufahuův cyklus

Joe kettlebell

Cyklus 10–1, jejž Naufahu při tréninku s oblibou využívá, začíná 10 opakováními každého cviku v okruhu, potom devět, osm a tak dále, až se dostane k jednomu. Mezi jednotlivými koly vesluje na trenažéru, dokud nespálí 15 kalorií (kolem 40–45 sekund), a běží 400 metrů.

TOP 10
Deset oblíbených cviků Joe Naufahua: dřepy, véčka, variace shybů a kliků, angličáky, sprinty, švihy s kettlebellem, plížení, thruster (dřep vpředu s výrazovým tlakem činky nad hlavu) a veslování na trenažéru.

Celý článek najdete v čísle M&F 5/2017.

cz        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do ČR objednávejte ZDE.
Předplatné MUSCLE&FITNESS do ČR se zlevou objednávejte ZDE.

sk        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do SR objednávajte TU.
Predplatné MUSCLE&FITNESS do SR so zľavou objednávajte TU.