PORTÁL SPOLOČNEJ ČESKEJ A SLOVENSKEJ EDÍCIE ČASOPISU TVAROVANIE TELA – KONDIČNÝ TRÉNING – ŠPORTOVÁ VÝŽIVA – SUPLEMENTÁCIA FACEBOOKTWITTERINSTAGRAMYOUTUBE PINTERESTGOOGLE RSS ikona

top logo 1 februar

Odoslať e-mailomVytlačiť
 

Winklaarovy sloupy

|text: JOE WUEBBEN |foto: PER BERNAL

S tímto základním tréninkem jednoho z nejmasivnějších špičkových profesionálních kulturistů současnosti Roellyho Winklaara vybudujte větší stehna.

Winklaar posing PRROELLY WINKLAAR

Výška: 170 cm

Váha: 116 kg

Datum narození: 22. 6. 1977

Bydliště: Willemstad (Curacao, Karibik)

Přezdívka: The Beast (Zvíře), Samuraj

Vrcholy soutěžní kariéry (IFBB, IFBB Pro League): Absolutní vítěz Arnold Amateur 2009 (zisk profesionální licence), 1. na New York Pro 2010, 1. na Nordic Pro 2012, 1. na Chicago Pro 2013, 1. na Nordic Pro 2014, 1. na Chicago Pro 2014, 1. na Sheru Classic Dubai Pro 2016


Co je první věc, jež vám padne do oka, když uzříte Roelleyho Winklaara pózovat na pódiu před objektivy fotoaparátů? Gigantické paže, viďte! Alespoň to by vám zřejmě řekla naprostá většina lidí – a Roellyho nadloktí jsou opravdu impozantní, možná jedny z nejlepších, jaké kdy kdo spatřil na soutěžních prknech. Ovšem Roelly má nejen brutální paže. Pokud ještě v roce 2015 byl na Olympia Weekendu suverénní „mass monster“ egyptský genetický zázrak Mamdouh „Big Ramy“ Elssbiay, během loňské Olympie našel v tomto ohledu mimořádně zdařilou konkurenci právě ve Winklaarovi. Rodák z ostrovního Curacaa byl kompaktně masivní a vedle fantaskních paží udivoval také enormními stehny, jež si v působivosti nic nezadala s jeho nadloktími. Winklaar je tak kromě brutálních objemů také nositelem vzácné svalové vyrovnanosti, jež mu může v příštích letech vydobýt v profesionální divizi IFBB nehynoucí slávu.

Způsob, jakým Winklaar vybudoval dolní končetiny, jež se svými kvalitami plně vyrovnají jeho skvělým pažím, je jednoduchý a přímý: Drží se základních cviků.

Žádná tendenční módní záležitost, nic převratného. Pouze prověřené a odzkoušené, hmotu budující cviky, prováděné s těžkými váhami a vysokým objemem práce, k tomu několik sérií předkopávání pro finální rozpálení a vycizelování kvadricepsů. Právě to najdete v popisu Roellyho tréninku přední strany stehen na následujících stranách. Možná to nebude chic – žádné gumy a kettlebelly – nicméně rozhodně to funguje.

Dřepy s bezpečnostní osou

Winklaar drepy s osou


ZAČÁTEK: Umístěte bezpečnostní osu do silového stojanu přibližně v úrovni hrudníka. Jděte pod činku tak, aby spočívala nahoře na trapézech s polstrováním na horní části ramen, přesahujícím dopředu a směřujícím mírně dolů – zamýšlená pozice pro bezpečnostní osu na dřepy. Nadzvedněte osu ze stojanu, odstupte dozadu a zaujměte vzpřímenou pozici s chodidly na šířku boků/ramen od sebe (obdobně jako u standardních dřepů s činkou na ramenou). Kvůli opoře se rukama buď přidržte sloupků silového stojanu, nebo před rameny chytněte konce bezpečnostní osy v polstrované části (tak jako Winklaar na obrázku).

PROVEDENÍ: S rovnými zády pokrčte kyčle i kolena a snižte těžiště, jako byste si sedali do křesla. Jakmile horní plochy stehen dosáhnou na rovnoběžku s podlahou, mocně kontrahujte hýžďové svaly i kvadricepsy a extenzí kolen a kyčlí se vraťte zpátky do výchozí pozice. V horní poloze kolena úplně nepropínejte. Koncentrujte se na to, aby během cvičení spočívalo těžiště na patách; bezpečnostní osa – ve srovnání s běžnou činkou – tomu může účinně napomoci.

ROELLY ŘÍKÁ: „Dělám různé verze dřepů – standardní, s činkou na ramenou, a stejné tak i ty s bezpečnostní osou. Je dobré vnášet do tréninku pestrost. U dřepů je důležité využívat úplný rozsah pohybu. Nedělám poloviční opakování, nevěřím na ně. V každém opakování klesám minimálně na rovnoběžku stehen s podlahou.“

Winklaarův trénink kvadricepsů

CVIK SÉRIE OPAKOVÁNÍ ODPOČINEK
Dřepy s bezpečnostní osou  5  12  1 min.
Tlaky nohama   5   15  1 min.
Hacken-dřepy  4  10  1 min.
Předkopávání   4  15  1 min.

Popis dalších tří cviků najdete v čísle M&F 4/2017.

cz        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do ČR objednávejte ZDE.
Předplatné MUSCLE&FITNESS do ČR se zlevou objednávejte ZDE.

sk        Nové číslo MUSCLE&FITNESS do SR objednávajte TU.
Predplatné MUSCLE&FITNESS do SR so zľavou objednávajte TU.